STŘEDEČNÍ GLOSY 17.02.2010
Miroslava Macka
Tajná smlouva o miliardové provizi za úspěšný prodej nesmyslného množství příšerně předražených obrněných transportérů Pandur mluví o 7% provizi, což je u takových zakázek obvyklé. Pranic nepochybuji o tom, že byla nakonec vyplacena.
A nejzajímavější bude samozřejmě to, co budou dnes k tomu tehdejší protagonisté říkat. Už to začalo: v memorandu ke smlouvě se praví, že 19. února 2003 jednal šéf firmy Steyer a jeho lidé "s reprezentanty vlády", český tisk z toho ovšem dovozuje, že šlo o poslance ČSSD Zaorálka a Turka, ač členy vlády nikdy nebyli...
Staník Grossů je ještě kouzelnější: "Já si nevzpomínám, že bych někdy řešil nějaké obrněné transportéry Pandur"...
Také první poradce firmy Steyer Vlček je k zulíbání. Na otázku, k čemu měla ta více než miliarda korun sloužit, odpověděl: "To ještě nebylo ujasněné. Část by šla na projekční kancelář, která by pomáhala transportéry vylepšovat."
V dnešním deníku Dnes je vložena dvoustránková inzerce Českých drah (kterápak reklamka si zase hrábla do našich daní?), jejíž obsah mne hořce rozesmál. V textu jsou totiž neuvěřitelné perly, zde jeden příklad za všechny: " V roce 2008 to bylo minus 3,79 miliardy korun. Vloni kladných 1,053 miliardy. Zásluhu na tomto mimořádném výsledku má samozřejmě navýšení úhrady za dopravu od státu a krajů.....
Búúúú....
Ve stejném deníku je celostránkový rozhovor s místopředsedou ČSSD Zdeňkem Škromachem a to s titulkem "Máme svůj rozum".
Obávám se, že má Zdeněk pravdu, některé jeho odpovědi tomu silně nasvědčují.
Z.Š: Tady někdo neustále někoho straší, tak říkám: nestrašme se, jak naše děti a vnuci budou platit naše dluhy. To přece taky není pravda.
Otázka: A kdo je bude platit?
Z. Š.: Platit je bude výkonná ekonomika. Tak to přece funguje.
Otázka: Aha. Ekonomika přijde a zaplatí, nebo ti, kdo v ní pracují, budou muset odvést daně, které porostou?
Z. Š.: Ale nikdo nic za nikoho platit nebude. Je to otázka určité míry solidarity ve společnosti.
To je mozeček, co? To je vlastní rozoumek?
A nejzajímavější bude samozřejmě to, co budou dnes k tomu tehdejší protagonisté říkat. Už to začalo: v memorandu ke smlouvě se praví, že 19. února 2003 jednal šéf firmy Steyer a jeho lidé "s reprezentanty vlády", český tisk z toho ovšem dovozuje, že šlo o poslance ČSSD Zaorálka a Turka, ač členy vlády nikdy nebyli...
Staník Grossů je ještě kouzelnější: "Já si nevzpomínám, že bych někdy řešil nějaké obrněné transportéry Pandur"...
Také první poradce firmy Steyer Vlček je k zulíbání. Na otázku, k čemu měla ta více než miliarda korun sloužit, odpověděl: "To ještě nebylo ujasněné. Část by šla na projekční kancelář, která by pomáhala transportéry vylepšovat."
V dnešním deníku Dnes je vložena dvoustránková inzerce Českých drah (kterápak reklamka si zase hrábla do našich daní?), jejíž obsah mne hořce rozesmál. V textu jsou totiž neuvěřitelné perly, zde jeden příklad za všechny: " V roce 2008 to bylo minus 3,79 miliardy korun. Vloni kladných 1,053 miliardy. Zásluhu na tomto mimořádném výsledku má samozřejmě navýšení úhrady za dopravu od státu a krajů.....
Búúúú....
Ve stejném deníku je celostránkový rozhovor s místopředsedou ČSSD Zdeňkem Škromachem a to s titulkem "Máme svůj rozum".
Obávám se, že má Zdeněk pravdu, některé jeho odpovědi tomu silně nasvědčují.
Z.Š: Tady někdo neustále někoho straší, tak říkám: nestrašme se, jak naše děti a vnuci budou platit naše dluhy. To přece taky není pravda.
Otázka: A kdo je bude platit?
Z. Š.: Platit je bude výkonná ekonomika. Tak to přece funguje.
Otázka: Aha. Ekonomika přijde a zaplatí, nebo ti, kdo v ní pracují, budou muset odvést daně, které porostou?
Z. Š.: Ale nikdo nic za nikoho platit nebude. Je to otázka určité míry solidarity ve společnosti.
To je mozeček, co? To je vlastní rozoumek?