ÚTERNÍ GLOSY 27.08.2019
Miroslava Macka
Ty nejdrobnější zprávy mívají často největší vypovídací hodnotu:
Opěvovaný mladý podnikatel, který ekologicky nahrazuje plastová brčka slámovými, je nevyrábí někde na venkově u nás, ale vozí je letecky z Číny.
Filosof a politolog Daniel Kroupa: „Ve svobodě slova je těch slov příliš mnoho. Lidi pak nepoznají, které je pravdivé.“
Úřady ve Velké Británii zakázaly další reklamu VW. Tentokrát kvůli údajné genderové nevyváženosti, respektive šíření stereotypů. Reklama říká, že pokud se dokážeme přizpůsobit, můžeme zvládnout cokoliv. Najdeme v ní například snaživého handicapovaného sportovce, ale také ženu, která připravuje snídani, nebo sedí v parku na lavičce s kočárkem. A právě tohle je podle regulátorů kámen úrazu.
Britský úřad pro reklamní standardy (ASA) rozhodl o zákazu na základě tří stížností. Lidem vadí, že zatímco muži jsou tu vyobrazeni při dobrodružných činnostech, žena je tu prezentována „jen“ jako pečovatelka. Nepomohlo ani odvolání Volkswagenu.
Na této zprávě jsou nejvíce kuriózní slova „rozhodl na základě tří stížností“ a následné „lidem vadí“. Domnívám se totiž, že lidem by ta reklama vůbec nevadila, vadila jen těm třem, které bych ovšem nazval rozhodně jinak, než „lidé“.
Na D1 již měsíc probíhá výstava pracovních strojů.
Zaposlouchejte se a nechte se inspirovat ke koupi knihy…
http://dvojka.rozhlas.cz/miroslav-macek-ona-oni-a-ja-aneb-vychovatelem-snadno-a-rychle-8042046#player=on
Opěvovaný mladý podnikatel, který ekologicky nahrazuje plastová brčka slámovými, je nevyrábí někde na venkově u nás, ale vozí je letecky z Číny.
Filosof a politolog Daniel Kroupa: „Ve svobodě slova je těch slov příliš mnoho. Lidi pak nepoznají, které je pravdivé.“
Úřady ve Velké Británii zakázaly další reklamu VW. Tentokrát kvůli údajné genderové nevyváženosti, respektive šíření stereotypů. Reklama říká, že pokud se dokážeme přizpůsobit, můžeme zvládnout cokoliv. Najdeme v ní například snaživého handicapovaného sportovce, ale také ženu, která připravuje snídani, nebo sedí v parku na lavičce s kočárkem. A právě tohle je podle regulátorů kámen úrazu.
Britský úřad pro reklamní standardy (ASA) rozhodl o zákazu na základě tří stížností. Lidem vadí, že zatímco muži jsou tu vyobrazeni při dobrodružných činnostech, žena je tu prezentována „jen“ jako pečovatelka. Nepomohlo ani odvolání Volkswagenu.
Na této zprávě jsou nejvíce kuriózní slova „rozhodl na základě tří stížností“ a následné „lidem vadí“. Domnívám se totiž, že lidem by ta reklama vůbec nevadila, vadila jen těm třem, které bych ovšem nazval rozhodně jinak, než „lidé“.
Na D1 již měsíc probíhá výstava pracovních strojů.
Zaposlouchejte se a nechte se inspirovat ke koupi knihy…
http://dvojka.rozhlas.cz/miroslav-macek-ona-oni-a-ja-aneb-vychovatelem-snadno-a-rychle-8042046#player=on