PÁTEČNÍ GLOSY 12.08.2022
Miroslava Macka
Ministr financí Stanjura začal mluvit o „válečné dani“. Nic proti tomu, pokud ji ovšem budou platit jen ti, kteří jsou ve válečném stavu s Ruskem. Většina lidí není.
Michal Sztolár (Auto živě):
Časopis Auto Motor und Sport porovnal 24. června 2021 skutečný energetický mix tří zemí (Francie, Německo a Polsko) a vypočítal, kolik CO2 vypustí standardní VW ID.3 na jeden kilometr. Zjištěná data jsou alarmující a rozhodně nepotvrzují neustále prezentovanou mantru příznivců elektromobility, jak je provoz elektromobilu ekologicky výhodný. Jak kde, je potřeba vždy dodávat.
Ve Francii s výraznou převahou energie získané z jádra jezdí WV ID.3 s emisemi 11,5 g CO2/km a je tedy klimaticky téměř neutrální. V Německu s vysokým podílem elektřiny z plynu a uhlí už ale stejné ID.3 vypouští masivních 91,2 gramů CO2 na kilometr a bilance emisí se tak spalovacím motorům přibližně vyrovná (jinými slovy: elektromobily nejsou o nic čistší, než klasická auta). V Polsku je pak z klimatických důvod výhodnější jezdit auty se spalovacím motorem, protože podíl uhlí použitého k výrobě elektřiny je tam tak vysoký, že ID.3 vypouští 167,7 gramů CO 2 na kilometr. Ekologie? Nenechte se vysmát.
Panagiotis Gartzonikas, bývalý velitel pancéřové divize a učitel na Řecké Národní Obranné Koleji. Slova k zapamatování:
Vzhledem ke ztrátám Ruska mohou jen doufat, že obsadí Doněck. Nemyslím si, že mají kapacitu na to obsadit Mykolaiv nebo dokonce Oděsu.
Michal Sztolár (Auto živě):
Časopis Auto Motor und Sport porovnal 24. června 2021 skutečný energetický mix tří zemí (Francie, Německo a Polsko) a vypočítal, kolik CO2 vypustí standardní VW ID.3 na jeden kilometr. Zjištěná data jsou alarmující a rozhodně nepotvrzují neustále prezentovanou mantru příznivců elektromobility, jak je provoz elektromobilu ekologicky výhodný. Jak kde, je potřeba vždy dodávat.
Ve Francii s výraznou převahou energie získané z jádra jezdí WV ID.3 s emisemi 11,5 g CO2/km a je tedy klimaticky téměř neutrální. V Německu s vysokým podílem elektřiny z plynu a uhlí už ale stejné ID.3 vypouští masivních 91,2 gramů CO2 na kilometr a bilance emisí se tak spalovacím motorům přibližně vyrovná (jinými slovy: elektromobily nejsou o nic čistší, než klasická auta). V Polsku je pak z klimatických důvod výhodnější jezdit auty se spalovacím motorem, protože podíl uhlí použitého k výrobě elektřiny je tam tak vysoký, že ID.3 vypouští 167,7 gramů CO 2 na kilometr. Ekologie? Nenechte se vysmát.
Panagiotis Gartzonikas, bývalý velitel pancéřové divize a učitel na Řecké Národní Obranné Koleji. Slova k zapamatování:
Vzhledem ke ztrátám Ruska mohou jen doufat, že obsadí Doněck. Nemyslím si, že mají kapacitu na to obsadit Mykolaiv nebo dokonce Oděsu.