PONDĚLNÍ GLOSY 9.05.2005
Miroslava Macka
"Je to klasická manažerské práce", tvrdí o své činnosti v dozorčí radě České konsolidační agentury poslanec za US - DEU Pavel Pešek při obhajobě faktu, že spolu s poslancem za KDU - ČSL Pavlem Tollnerem, taktéž sedícím v této dozorčí radě, pobrali vloni na odměnách 6 milionů korun a letos poberou 7,3 milionu.
Není. Při klasické manařerské práci jde o peníze soukromé firmy. V případě České konsolidační agentury jde o naše daně, z nichž se těmto lidem platí za jejich stranickou příslušnost, neboť odbornost a kompetenci nemají žádnou.
Před pár dny jsem napsal:
Existuje jedno jediné elegantní řešení, kterak zcela zabránit s machinacemi nafta - lehké topné oleje: sjednotit cenu. Nejraději zrušením spotřební daně na pohonné hmoty než vyšším zdaněním topných olejů. Jenže právě jednoduchost a výtěžnost spotřebních daní a ohromná suma výběru u pohonných hmot, zrovna tak jako závazná nařízení EU (neboť všude na světě chtějí politikové přerozdělovat co nejvíce peněz, vždyť existuje přímá úměra mezi mírou přerozdělování a mírou moci), jsou hlavní překážkou takového řešení.
A už je to tady: ministr průmyslu a obchodu Urban už oznámil, že připravuje zdanění lehkých topných olejů na úroveň nafty.
Neuvěřitelné: na českém letišti mohou přistávat americká letadla, aniž občané (ba ani ministr vnitra) tuší, co nebo koho mají na palubě. Ba ministr vnitra na dotaz k této podivuhodnosti odvětil, že letadlo je americké výsostné území a my nemáme právo to vědět. Uff.
Pavel Páral z časopisu EURo dnes v Lidovkách napsal mj. tuto zajímavou prognostickou větu: "Chování vlády však bude i nadále připomínat důchodce, který prodá svůj domek, za utržené peníze se vydá na cestu kolem světa a po návratu se vzteká, že má stáří prožít v chudobinci."
Zítra vyjde v Lidovkách můj text s názvem "Několik otázek ohledně slečny Skořepové, bývalé tiskové mluvčí české vlády".
Není. Při klasické manařerské práci jde o peníze soukromé firmy. V případě České konsolidační agentury jde o naše daně, z nichž se těmto lidem platí za jejich stranickou příslušnost, neboť odbornost a kompetenci nemají žádnou.
Před pár dny jsem napsal:
Existuje jedno jediné elegantní řešení, kterak zcela zabránit s machinacemi nafta - lehké topné oleje: sjednotit cenu. Nejraději zrušením spotřební daně na pohonné hmoty než vyšším zdaněním topných olejů. Jenže právě jednoduchost a výtěžnost spotřebních daní a ohromná suma výběru u pohonných hmot, zrovna tak jako závazná nařízení EU (neboť všude na světě chtějí politikové přerozdělovat co nejvíce peněz, vždyť existuje přímá úměra mezi mírou přerozdělování a mírou moci), jsou hlavní překážkou takového řešení.
A už je to tady: ministr průmyslu a obchodu Urban už oznámil, že připravuje zdanění lehkých topných olejů na úroveň nafty.
Neuvěřitelné: na českém letišti mohou přistávat americká letadla, aniž občané (ba ani ministr vnitra) tuší, co nebo koho mají na palubě. Ba ministr vnitra na dotaz k této podivuhodnosti odvětil, že letadlo je americké výsostné území a my nemáme právo to vědět. Uff.
Pavel Páral z časopisu EURo dnes v Lidovkách napsal mj. tuto zajímavou prognostickou větu: "Chování vlády však bude i nadále připomínat důchodce, který prodá svůj domek, za utržené peníze se vydá na cestu kolem světa a po návratu se vzteká, že má stáří prožít v chudobinci."
Zítra vyjde v Lidovkách můj text s názvem "Několik otázek ohledně slečny Skořepové, bývalé tiskové mluvčí české vlády".